11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dpsi.ss.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenme ve onun davranışsal bileşenini tanımlayabilecek
  • Farklı öğrenme tiplerini tanımlayabilecek,
  • Öğrenme ve biliş arasındaki ilişkileri analiz edebilecek,
  • Öğrenme ve bilişe ilişkin kuramsal bilgileri gerçek yaşam koşullarına uygulayabilecek,
  • İşlevselci kuramsal yaklaşımları betimleyebilecek,
  • İşlevselci kuramların günümüzün yaklaşımları üzerindeki etkilerini analiz edebilecek,
  • Edimsel koşullamayı analiz edebilecek,
  • Bağıntısalcı kuramsal yaklaşımları betimleyebilecek,
  • Bağıntısalcı kuramların günümüzün yaklaşımları üzerindeki etkilerini analiz edebilecek,
  • Klasik koşullama yaklaşımı inceleyebilecek,
  • Bilişsel kuramsal yaklaşımları betimleyebilecek,
  • Evrimsel ve nörofizyolojik kuramları ve bunların günümüzdeki yansımalarını betimleyebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Various Forms of Simple Stimulus Learning Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
2 Classical Conditioning: Mechanisms Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
3 Operant Conditioning: Reward, Punishment, Avoidance Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
4 Verbal Learning Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
5 Human Memory: Conceptual Approaches Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
6 ShortTerm Retention Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
7 Encoding, Storage and Retrieval Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
8 Spatial, MotorSkill, and Implicit Learning Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
9 Individual differences in Learning and Memory Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
10 Comparative Cognition I: Memory Mechanisms Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
11 Comparative Cognition II: Special Topics Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
12 Timing Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
13 Serial List Learning Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
14 Categorization and Concept Learning Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
15 Tool Use in Nonhuman Animals Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3.5
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
55
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
66
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirebilmek. X
2 Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceleyebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. X
4 Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. X
5 Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. X
6 Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. X
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. X
8 Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
9 Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. X
10 Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek. X
11 Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010